02 листопада 2020 року у Пляшевському ліцеї відбулася оперативна нарада педагогічних працівників ліцею. Основними питаннями порядку денного стали:
- Про стан адаптації учнів 5 класу до навчання в основній школі.
- Про організацію атестації педагогічних працівників у 2020-2021 навчальному році.
- Про організацію дистанційного навчання в ліцеї.
- Про організацію виховної роботи в умовах карантину у загальноосвітньому закладі.
- Про виконавську дисципліну та протиепідемічні заходи у закладі освіти на період карантину у зв`язку з поширенням коронавірусної хвороби (COVILD-19).
Сьогодення вимагає від вчителя 21 століття вміння ефективно працювати на відстані, добре розумітися на технологіях та бути медіа грамотним. Тож ключовим питанням даної наради стало питання про організацію дистанційного навчання в ліцеї. Обговорили лист-роз’яснення МОН України щодо застосування нового Положення про дистанційну форму здобуття повної загальної середньої освіти (затверджене наказом МОН від 08 вересня 2020 року № 1115), яке набуло чинності 16 жовтня 2020 року. В ході обговорення, як організувати дистанційне навчання за допомогою найпростіших онлайн ресурсів, Володимир Михайлович Гончар, вчитель фізики та інформатики ліцею, вчитель-методист, продемонстрував практичне використання дистанційних платформ для спільної роботи вчителя та учнів. Так відеоконференція в Google Meet чи Zoom є чудовою можливістю учням поспілкуватися з вчителем, отримати консультацію та відповіді на свої запитання. Заняття можна проводити дистанційно в інших навчальних електронних середовищах онлайн сервісів. Доцільно записати свій урок за допомогою камери телефону або створити відео, використовуючи YouTube канал, презентації Microsoft Power Point, здійснювати перевірку рівня засвоєння нових знань, використовуючи Google Forms. Найбільш простим засобом для розміщення посилання на необхідні навчальні сайти або відеоуроки є Viber, Messenger.
Більшість педагогічних працівників позитивно відмітила досвід роботи на платформі nz.ua – електронні журнали і щоденники, яка ефективно впроваджується у ліцеї. Адже у електронному щоденнику зберігаються теми занять та домашні завдання. Для учнів на сайті – online доступ до матеріалів, розміщених вчителем, можливість взаємодіяти через мережу для організації колективної проектної діяльності, отримувати навички роботи в команді. Кожний класний керівник на сайті закладу освіти може розміщувати новини про якісь події, світлини з проведених заходів, організовувати обговорення певних тем з учнями та їх батьками. Поточна та підсумкова успішність і відвідуваність фіксується вчителем в електронному журналі. На підставі виставлених вчителями оцінок доступні аналіз успішності в різних розрізах та формування звітності.
Батьки отримують всю потрібну інформацію про успіхи в навчанні їх дитини, можуть бачити видані дітям домашні завдання і контролювати їх виконання, мають можливість поспілкуватись з педагогами та адміністрацією особисто або на форумі, провести віртуальні батьківські збори. Організація зворотного зв'язку між закладами освіти та батьками позитивно впливає на успішність школярів та відвідування ними занять.
В ході наради стало очевидним те, що уміння практично організувати якісне дистанційне навчання і досвід використання сучасних освітніх інформаційних платформ не з’являються самі по собі. Одержаний та презентований досвід – результат наполегливої самоосвіти, бажання відповідати вимогам сучасності і бути професіоналом у своїй справі.
Лариса Сьомак, заступник директора з навчальної роботи Пляшевського ліцею
|