Навчаючи дитину калiграфiчно
писати, необхiдно враховувати її iндивiдуальнi особливостi: нахили, особливостi
зору (короткозорiсть, далекозорiсть), вiдхилення в моторицi (тремтiння пальцiв,
посмикування руки пiд час письма i т. iн.).
Кожне заняття починається з
перевiрки правильностi сидiння дитини, положення ручки або олiвця в руцi,
розмiщення зошита на партi або столi та його перемiщення пiд час письма. Це
сприяє профiлактицi порушення постави i зору дитини, пiдвищенню працездатностi,
формуванню правильного та швидкого письма.
У процесi занять звертайте увагу
на те, наскiльки чiтко дитина обводить контури фiгур, лiнiї вiзерункiв, малює i
пише злiва направо.
Пiд час роботи над написанням
лiтер звернiть увагу дитини на елементарний склад букв, допоможiть їй видiляти
найпростiшi графiчнi одиницi, проведiть ритмiчне прописування цих елементiв
спочатку в повiтрi, а потiм за допомогою ручки.
Орiєнтуйте маленьких школярiв на
правильне з’єднання букв у складах, на дотримання нахилу пiд час написання букв
i слiв.
Навчайте дiтей писати чисто, без
помарок, не заходити на поля, не обводити букви двiчi. Таке письмо сприятиме
вихованню охайностi, працьовитостi, сумлiнностi та старанностi у виконаннi
будь-якої роботи.
Виконуючи з дитиною роботу з
написання слiв, нагадуйте їй про лексичне значення слова та необхiднiсть
дотримуватися правил орфографiї.
Пам’ятайте: безперервне письмо не
повинно тривати довше п’яти хвилин.
Через кожнi 7 - 10 хвилин роботи
з прописами необхiдно проводити фiзкультхвилинки тривалiстю 1,5 - 2 хвилини, а
також спецiальнi пiдготовчi вправи для розвитку пальцiв, кистi, передплiччя
руки.
Формування графiчних навичок —
процес складний i тривалий. Дитина, зображуючи найпростiшi елементи тiєї чи
iншої букви, докладаї максимум зусиль, емоцiйно переживає свої невдачi. Тому
необхiдно враховувати настрiй дитини, вчасно приходити їй на допомогу.
Не забувайте похвалити дитину,
заохотити її стараннiсть.
Ваша постiйна увага, пiдтримка та
активна допомога в оволодiннi навичками письма нададуть дитинi впевненостi у
своїх силах i можливостях.