Головна | Мій профіль | Реєстрація | Вихід | Вхід | RSSНеділя, 24.05.05, 11:26


 
Меню сайту
Наше опитування
Оцініть наш сайт
Всього відповідей: 353
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу




 

 







Головна » 2021 » Лютий » 26 » Дні психології у Пляшевському ліцеї
20:58
Дні психології у Пляшевському ліцеї

  Практичний психолог у закладі освіти має забезпечити своєчасне і систематичне вивчення психофізичного розвитку здобувачів освіти, мотивів їх поведінки і діяльності з урахуванням вікових, інтелектуальних, фізичних, ґендерних та інших індивідуальних особливостей, сприяти створенню умов для виконання освітніх та виховних завдань закладу освіти. Психологічний супровід – важливий компонент як допрофільного, так і профільного навчання, тож метою діяльності психологічної служби системи освіти є сприяння створенню умов для соціального та інтелектуального розвитку здобувачів освіти, охорони психічного здоров’я, надання психологічної та соціально-педагогічної підтримки всім учасникам освітнього процесу. Оскільки основними складовими концепції Нової української школи є орієнтація на учня, виховання на цінностях та педагогіка партнерства, заклад освіти має стати більш відкритим, тому саме психологічна служба закладу освіти стає тим містком, що позитивно налагоджує тісну співпрацю з батьками, що сприятиме створенню навколо учнів атмосфери довіри, взаєморозуміння, підтримки та єдиних вимог.
  Саме з цією метою впродовж лютого 2021 року проходили дні психології, що тісно перепліталися з предметними тижнями ліцею. Завдання полягали в тому, щоб розширити знання учнів про науку психологію, активізувати пізнавальну активність учнів, допомогти дітям краще пізнати один одного.
  Під час тематичних днів практичний психолог знайомила учнів з наукою психологією. З учнями 2-4 класів були проведені заняття з елементами тренінгу «Разом думаємо, разом мріємо», «Ми – різні, але ми рівні», з учнями 9-10 класів – заняття з елементами тренінгу «Шлях до успіху», психологічна гра «Дізнайся більше про себе». Учні 1-11 класів взяли участь в грі «Інтелектуал» та в акції «Колір твого настрою». Учні початкових класів були активними учасниками конкурсу малюнків «Моя мрія».

  

  У ході тижня трудового навчання та профорієнтаційної роботи були проведені цікаві та інформаційно насичені заходи, консультації тощо. Профорієнтаційна робота з учнями – один з головних напрямків виховної роботи, що спрямована на підготовку учнів до свідомого вибору професії, визначення свого місця у суспільстві. Робота, спрямована на вибір учнями педагогічної професії, проводиться систематично з учнями всіх класів, але найбільша увага приділяється учням 9-11 класів. Завдання профорієнтаційної роботи цілком збігається із завданнями закладу загальної освіти, визначеними Законом про освіту. Це підготовка учня до обґрунтованого вибору професії, що задовольняє як особисті інтереси, так і суспільні потреби. Вона містить такі види профорієнтаційної діяльності: професійна інформація (учні отримують роздатковий матеріал про професії, які користуються найбільшим попитом на ринку праці); просвітницькі заходи, які дають змогу розширити знання учнів про світ професій; перегляд відео презентацій тощо. Профорієнтаційна робота спрямована на формування психологічної готовності учня до трудової діяльності. Завдяки діагностуванню, заздалегідь дізнаємося, чи відповідають професійні інтереси випускників їх здібностям та особливостям характеру.
  Серед учнів 9-х—11-х класів у лютому місяці 2021 року було проведено діагностування за методикою Голанда, яка є важливим та дуже корисним етапом профорієнтаційної роботи. Методика виявляє не тільки професійний тип особливості, але її характерологічні властивості, допомагає учневі усвідомити свої потенційні можливості та перспективи професійної діяльності.
  В ході допрофільної діагностики було проведено в 9,11 класах методику «диференційно-діагностичний опитувальник» (ДДО) за Климовим, яка має на меті встановити професійний тип особливості. Завдячуючи цій роботі, ми маємо певні результати, за якими будемо будувати роботу на наступний навчальний рік.
  Для учнів 10-11 класів було запропоновано пройти методику на визначення рівня креативності Торренса та методику на визначення рівня інтелектуального розвитку Фурмана, які значно доповнили дослідження за 2019/2020 н.р.
  Учні 9-11-х класів мали змогу ознайомитися з курсом «Людина і світ професій», під час якого вони більш детальніше познайомитися з типами професій «людина-людина», «людина-техніка», «людина-природа», «людина-художній образ», «людина-знакова система» та перевірити свої здібності.
  Питаннями професійного вибору займаються і класні керівники. Принципово важливо є питання про конструктивну взаємодію фахівців, які працюють у різних професійних напрямах усередині школи (не дивлячись на те, що кожний має свою професійну специфіку). 
  «День безпечного Інтернету» також не пройшов поза увагою. Метою Дня безпеки в Інтернеті є поширення знань про безпечне, відповідальне і позитивне використання цифрових технологій для дітей та молоді. У Пляшевському ліцеї, в цей день було проведено цілий ряд заходів для учнів з метою поглиблення їх знань про безпечний Інтернет. Класні керівники молодших класів,спілкувались з учнями на тему «Інтернет-користь і шкода». Практичний психолог для учнів ліцею підготувала перегляд відео, презентації на тему «Безпечний Інтернет».
  Для учнів 5-8 класів була проведена бесіда з елементами тренінгу, на тему: «Інтернет - користь чи прихована небезпека?» з метою ознайомлення учнів з правилами поведінки в Інтернеті. Учні охоче обговорювали віртуальні загрози, які можуть завдати шкоди в реальному житті, а також вивчили пам’ятку про «Неприємності в мережі та як їх уникнути».
  Для учнів 9-11 класів була проведена інформаційна бесіда «Неприємності в мережі Інтернет». Наголошувалося на позитивному та корисному використанні інформаційних технологій.
  Учні старших класів визначали шляхи попередження негативного впливу роботи в Інтернеті, ознайомилися з інформацією щодо безпечного використання сайтів для підлітків.
  Профілактика насильства теж є важливим напрямом роботи практичного психолога. Адже спостереження показують, що у закладах освіти поширеним явищем є міжособистісні конфлікти, що зумовлює необхідність профілактики різних форм насильства серед учнів шляхом упровадження відновних практик, програм соціально-педагогічної і психологічної роботи з профілактики насильства і конфліктів в учнівському середовищі. Тож метою психолога в закладі освіти є формування ненасильницької поведінки, вміння уникати конфліктів, а за їх виникнення – не дати перерости у насильство. Зважаючи на необхідність розвитку соціальної компетентності та вміння працювати в команді особливого значення набуває формування емоційного інтелекту, здатності розумітися на своїх і чужих почуттях, зважати на оточуючих і будувати з ними стосунки на основі довіри і співпереживання.
  Отже, проведені заходи, використані методики були направлені на те, щоб зберегти та зміцнити психічне і соціальне здоров’я; сприяти особистісному, інтелектуальному, фізичному і соціальному розвитку здобувачів освіти шляхом доповнення сучасних методів навчання та виховання ефективними психолого-педагогічними технологіями; сприяти зростанню рівня психологічної безпеки; надавати психологічну і соціально-педагогічну допомогу всім учасникам освітнього процесу.
  З огляду на зазначене, можна зробити висновок, що у контексті оновлення системи освіти психологічна служба сучасного закладу освіти, як ніколи, покликана сприяти поліпшенню умов для розвитку кожного суб’єкта освітнього процесу, здійснювати психологічну підтримку й надавати допомогу учням, учителям, батькам.

Зореслава Миколаївна Василець, практичний психолог Пляшевського ліцею

Переглядів: 302 | Додав: gonchar2101 | Рейтинг: 5.0/2
Всього коментарів: 0
avatar

Copyright MyCorp © 2024
Конструктор сайтів - uCoz