Якщо вчитель поєднує в собі любов
до справи й до учня, він – досконалий вчитель.
Л.Толстой
Сучасний етап розвитку шкільної освіти характеризується зміною освітньої парадигми (знаннєвої на особистісно зорієнтовану) та підвищенням його компетентнісної спрямованості. Сьогодні учні 2 класу Пляшевського ліцею разом зі своєю вчителькою Оксаною Володимирівною Ковальчук охоче поділилися досвідом про те, як командно працюють над формуванням предметної математичної компетентності на уроці математики, де знайомилися з одиницею вимірювання маси – центнером. А демонструючи навички усних обчислень, другокласники охоче працювали із «шістьма цеглинками» LEGO. Уміло підібрані вчителькою завдання дозволили вкотре довести, що LEGO – це практичний інструмент та дієвий засіб, що дає змогу реалізовувати ігрові та діяльнісні методи навчання в початковій школі.
Впродовж уроку вчителька намагалася стимулювати активну розумову діяльність учнів, що є передумовою для формування глибоких та міцних знань і розвитку творчого мислення. Учні переглянули відповідний відеоматеріал, що мав на меті спонукати їх бажання розуміти, вивчати новий матеріал. Другокласники були активними учасниками навчально-пізнавального процесу: працювали злагоджено, зацікавлено. Тут була і робота в парах, і командна.
Оксані Володимирівні вдалося збудити інтерес до нової теми, зробити значущою мету її вивчення, показати необхідність введення нового поняття, а учні, в свою чергу, розширили наявні знання.
Залишається побажати учням сміливо крокувати Країною Знань, опановуючи предметні математичні компетенції, щоб згодом виявляти прості математичні залежності у навколишньому світі, моделювати процеси та ситуації із застосуванням математичних відношень та вимірювань, усвідомлювати роль математичних знань та вмінь в особистому і суспільному житті людини.
Л.Я.Сьомак, заступник директора з навчальної роботи Пляшевського ліцею |